Πότε πρέπει να πάρεις συμπλήρωμα πρωτεΐνης!

Η πρωτεΐνη είναι μια ουσία που χρειάζεται ο οργανισμός για να μπορέσει να αποδώσει κατά την διάρκεια της ημέρας.


Το αιώνιο ερώτημα όμως είναι «πόση πρωτεΐνη χρειάζεται το σώμα μου». Αυτό εξαρτάται από το πόσο έντονη και σε τι συχνότητα γίνεται η άσκηση και από την ανάπτυξη των μυών.

Το δύσκολο είναι να διατηρήσεις την ισορροπία και να μην βρίσκεται στα άκρα παίρνοντας λιγότερο ή περισσότερο.

Στις κανονικές περιπτώσεις μπορείς να καλύψεις τις ανάγκες σου για πρωτεΐνη με μια ισορροπημένη διατροφή. Αυτό είναι προτιμότερο καθώς δεν παίρνεις μόνο πρωτεΐνες αλλά πολλές ακόμα βιταμίνες. Μπορείς να ξεκινήσεις μια διατροφή υψηλή σε πρωτεΐνες και χαμηλή σε λιπαρά. Κάποιες φορές όμως αυτό ίσως να μην είναι αρκετό.

 

Όλα όσα πρέπει να ξέρεις πριν πάρεις κάποιο συμπλήρωμα πρωτεΐνης!

 

Ποσότητα που χρειάζεσαι

sumvoules diatrofis the-man.gr

Η ποσότητα πρωτεΐνης εξαρτάται από την άσκηση που κάνεις. Δεν μπορεί κάποιος ο οποίος κάνει ένα άθλημα που δεν χρειάζεται πολύ ενέργεια ή δεν το κάνει καθημερινά, τις ίδιες ποσότητες πρωτεΐνης με κάποιον που κάνει body building. Ανάλογα με την ένταση και την συχνότητα της άσκησης θα πρέπει να κάνεις και την ανάλογη λήψη πρωτεΐνης.

  • Άθλημα χόμπι: 0,8 – 1,0 γραμμάρια
  • Άθλημα αντοχής: 1,2 – 1,6 γραμμάρια
  • Αθλήματα όπως ποδόσφαιρο, μπάσκετ κλπ: 1,4 – 1,7 γραμμάρια
  • Body building: 1,5 – 1,7 γραμμάρια
  • Συντήρηση σώματος: 1 – 1,2 γραμμάρια

Μην ξεπερνάς τα όρια

sympliromata diatrofis proteini

Δεν είναι καλό να ξεπερνάς τις ποσότητες πρωτεΐνης που χρειάζεται πραγματικά το σώμα σου. Αν πάρεις περισσότερη πρωτεΐνη από όσο πρέπει θα υπάρξουν συνέπειες στον οργανισμό σου. Οι συνέπειες που θα έχεις είναι να αποθηκεύσει το σώμα σου την πρωτεΐνη σαν λίπος.

Αν γίνει κάτι τέτοιο θα έχεις τα αντίθετα αποτελέσματα από αυτά που θέλεις. Επίσης, σε μακροχρόνια χρήση θα αντιμετωπίσεις προβλήματα υγείας.

Πότε μπορείς να παίρνεις συμπλήρωμα πρωτεΐνης

proteini soma tips

Καλό θα ήταν να προσπαθήσεις να καλύψεις τις ανάγκες σου μέσω του φαγητού. Ο φυσικός τρόπος είναι πάντα ο καλύτερος. Υπάρχουν όμως αρκετοί που δεν μπορούν να καλύψουν τις ανάγκες τους μόνο από την τροφή, λόγω της έντονης άσκησης ή του πολυάσχολου προγράμματος. Είναι πολύ πιο εύκολο να ετοιμάσεις ένα shaker πρωτεΐνης από τον μαγειρέψεις ένα ολόκληρο γεύμα. Επίσης, οι σκόνες πρωτεΐνης δεν περιέχουν σχεδόν καθόλου λίπος και το σώμα μας τις απορροφά πιο εύκολα.

Ποια πρωτεΐνη να προτιμάς

sympliroma proteinis symvoules

Η πρωτεΐνες ορού γάλακτος είναι οι πιο συνηθισμένες και υπάρχει λόγος. Μπορεί να τις απορροφήσει το σώμα μας πολύ πιο γρήγορα από κάθε άλλου είδους πρωτεΐνης. Αυτό την κάνει ιδανική για πριν και μετά την προπόνηση και είναι πολύ σημαντική για την οικοδόμηση και ανάκτηση των μυών.

Πριν και μετά την γυμναστική

sumpliromata gymnastirio

Καλό θα ήταν να μην πας να κάνεις κάποιο είδους άσκησης με άδειο στομάχι. Αν η άσκηση σου είναι αντοχής, τότε πριν από κάθε άσκηση θα πρέπει να κάνεις πρόσληψη υδατανθράκων. Αν όμως είναι κάποια άσκηση που χρειάζεται δύναμη θα πρέπει στους υδατάνθρακες να προσθέσεις και πρωτεΐνες.

Μετά την άσκηση το σώμα σου χρειάζεται τα κατάλληλα θρεπτικά συστατικά για να μπορέσεις να κάνει αποκατάσταση. Μετά από ασκήσεις αντοχής θα πρέπει να κάνεις λήψη υδατανθράκων αλλά και πρωτεϊνών. Μετά από ασκήσεις δύναμης θα πρέπει να κάνεις κυρίως λήψη πρωτεΐνης και μόνο σε περίπτωση που νιώσεις ότι χρειάζεται ενέργεια λήψη υδατανθράκων.

 

Πηγή: the-man.gr


Like it? Share with your friends!

1
4 shares, 1 point

What's Your Reaction?

Cry Cry
1
Cry
Cute Cute
2
Cute
Damn Damn
0
Damn
Dislike Dislike
0
Dislike
Like Like
0
Like
Lol Lol
0
Lol
Love Love
0
Love
Win Win
0
Win
WTF WTF
0
WTF

Comments 0

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Πότε πρέπει να πάρεις συμπλήρωμα πρωτεΐνης!

log in

Become a part of our community!

reset password

Back to
log in
Choose A Format
Gif
GIF format